dilluns, 27 de febrer del 2012

Què estem fent malament?


Es evident que el ciclisme de competició de carretera a Catalunya estan em hores baixes, molt baixes.
Cada dia em pregunto que es el què estem fent malament, perquè és evident que quelcom estem fent malament.
A mi m’encanta mirar les classificacions de carreres, la gent que surt a les curses, els que acaben... en fi, curiositats...
I avui mirant les classificacions del país basc veig això , cursa del trofeu lendakari (menors de 23 anys) amb 147 participants, Continuo llegint i mirant classificacions i troba aquesta altre trofeu euskaldun (menors de 28 anys) 190 CORREDORS a la linia de sortida! espectacular! i mirant més vaig trobar aquest altre prova junior, amb 134 inscrits! 17 equips a la linia de sortida, gairebé tots bascos, brutal!
Per posar-vos un exemple, mireu el diari aquest enllaç del diari gara, el diari numero 1, dedica una extensa pàgina a parlar de la base del seu ciclisme.
Mentre aquí busquem les mil i una per poder tenir curses, treure equips endavant, motivar el jovent i s'ens demana que paguem una inscripció per correr, taxes i més taxes, infrastructures d'arribada que ara mateix careixen de sentit...
Allà alguna cosa estan fent bé i nosaltres moltes de malament, mentre aquí estem a la uvi allà es permeten el "luxe" de limitar la categoria d'elits a 28 anys.
Crec que entre tots em de reflexionar des de baix de tot, des de les escoles i des de la cultura ciclista.
Euskal herria, un exemple a seguir i cap on em de mirar, deixem-nos de mirar i buscar solucions inutils que no van enlloc i començem a demanar consell a la gent d'allà! que fan, com ho fan, com s'organitzen i el més important... la cultura ciclista que tenen a cada racó d'aquell maravellos país!