dimarts, 31 de juliol del 2012

sense carreres no tenim futur


Quin és futur que ens espera? Ja fa mesos que em faig aquesta pregunta, i dia rere dia intento buscar solucions i la veritat és que me’n passen moltes pel cap, però en gairebé totes i trobo algun que altre inconvenient.

És evident que el ciclisme de competició ha de servir per donar una sortida als joves talents al camp professional, aquest hauria de ser el màxim objectiu, sense deixar de costat que amb tot aquest procés no és pot deixar de costat la formació tan a nivell personal com professional d’aquests corredors.

El pas previ a ser professional és la categoria elit (amateur),  tot i que sembla que al pas que anem un corredor passarà de ser juvenil a ser master 30, i és que mirant el calendari les curses elits van desapareixent i van passant a formar part del calendari master, mentre la federació s’ho mira des del  despatx.

No oblidem a tots els que estimem el ciclisme que no només em de pensar en nosaltres, sinó que ho em de fer en el futur dels joves, penem que cada carrera elit que és perd és una oportunitat menys per als joves. Recordem que la categoria master ha de ser una categoria de lleure...

Les meves solucions? Son moltes i totes i podeu trobar un inconvenient .. .  la de pagar per córrer no és una solució, és un problema, i greu. Jo preferiria retallar en premis per fer més assequible el cost de la cursa a l’organitzador, posant uns mínims i que a partit d’allà cada organitzador  pogués posar els premis que volgués,  i suposo que a més premis més participació. El que tinc clar és que em d’evitar la desaparició de curses.

Si no hi ha carreres no hi ha futur i quan no tinguem carreres no hi haurà discussió possible. Ara i som a temps, ara podem discutir, ens podem emprenyar, intercanvia punts de vista... quan no tinguem carreres no hi haurà discussió possible, no hi haurà futur, no hi haurà ciclisme, tot s’haurà acabat....

El que més em fot de tot això és que sempre em d’aixecar el crit de guerra els corredors,  m’agradaria saber que fa la federació quan un organitzador truca a la federació dient que ha de suspendre la carrera? Que li diuen? Aquest any he parlat amb diferents organitzadors, i molts m’han mostrat el descontentament amb la federació, que en comptes de reduir costos els hi augmenten!

Ja a principis d’any vam demanar reunió amb la federació i res de res....

Solucions i diàleg ja!