diumenge, 17 de maig del 2015

inexperts

Per més que busco un titular no en trobo cap  que reflecteixi el que vull explicar.
Ahir vaig córrer la millor cursa de Catalunya, la Clàssica Isaac Gálvez. La exel.lencia en estat pur, una organització exquisita i un recorregut de pell de gallina.
La nota negativa va per la mala educació dels nous corredors.
L'exemple que marca el meu post. Just abans d'arribar els primers classificats (pocs segons abans) arriben 4 corredors fora de cursa i es possen a esprintar a meta (amb el problema que això comporta per el tema dels xips i la imatge patética que van donar. I entre els diversos grups que van entrar més i més corredors fora de cursa passant per meta. Aquests son els mateixos que després aniran a reclamar als arbitres per si han fet el 58 o el 63!
Durant tota la cursa vaig ser testimoni d'innombrables maniobres perilloses, caigudes, de crits, insults i males maneres de corredors no habituals. En els trams estrets caigudes probocades per capullos que es juguen el seu fisic i el dels altres per passar per on sigui per després quedar tallats a les rectes.
Trobo una veritable vergonya haber de córrer així, en els anys que porto competint, i que son molts, mai, mai havia vist res igual (exepte les socials).
S'han de dir les coses clares, i aquestes coses passen quan vols fer pujar la participació a qualsevol preu. Es l'historia de sempre.
Ahir el nivell d'experiència de la majoria de corredors era propi d'una marxa ciclo turista.
Segurament molts dirán "mira, el masferrer sempre es queixa" doncs si, em queixo perquè ho veig així, molts ho veuen així.
Si aquest es el ciclisme que volen la majoria endavant. Jo no.
Mai em cansaré de denunciar el que per a.mi no es ciclisme, i molts podreu estar d'acord o no, però el que es innegable es que això no porta a on ha de portar el ciclisme amateur, i que no es altre que ha fer corredors professionals. Us imagineu corredors amb expectatives de ser profesional jugant-se el físic amb gent així?
En fi, així seguim i així anem, una rere l'altre. El negoci de les curses pagat comença a funcionar i haviat veurem les inscripcions a preu de cicloturista, sinó ja.m'ho sabreu dir, perquè jo no i seré pas.