dimarts, 12 de juny del 2012

Professionals


És evident que aquesta paraula pot tenir molts significats. Dins el mon del ciclisme la paraula professional es la persona amb llicencia de professional.

Però jo vaig més enllà, per a mi ser professional significa dedicar-se única i exclusivament a la bici, a entrenar, descansar i competir. Per a mi això és ser un professional, i jo durant 3 anys ho vaig fer, i sense cap mena de dubte van ser uns tres anys inoblidables, poder fer i dedicar-te al que t’agrada és el millor que a un li pot passar.

Evidentment per ser un bon professional el primer que has de tenir clar és que has de cuplir al 100x100 amb el significat de la paraula... professional... dedicació, sacrifici, dieta, cuidar-se, descansar, entrenar amb vent, pluja, fred, calor o el que sigui... son tantes coses que molts pocs la compleixen...

I evidentment el que més falta fa a tot això és poder cobrar un sou que et permeti tenir la tranquil·litat de poder fer les altres sense pensar en el que tens per pagar... i ser un professional de llicencia no vol dir que tinguis un sou, és més, pocs tenen un sou per viure tranquil·lament, i en la categoria amateus també hi ha professionals, que encara tenen menys sou, molt menys...

Son tantes les coses que significa ser professional, i tantes les variants que composen aquesta paraula que penses i cada cop i trobes una cosa nova.

Ser professional ( amb llicencia) és un somni que no vaig poder aconseguir, però durant tres anys em vaig sentir com a tal, sense sou, sense llicencia,  però entrenant, cuidant-me, amb sacrifici, il.lusió com si ho fos... una experiència que mai, mai oblidaré....